loading

آنتوبا می‌تواند

همه ما می‌دانیم که هر چقدر هم آنتی ویروس‌هایی که استفاده می‌کنیم قدرتمند باشند، باز هم نمی‌توانند تمامی ویروس‌ها را شناسایی کنند.

مثلاً اگر ویروس جدیدی ساخته شود، ممکن است که آنتی ویروس‌ها نتوانند آن را شناسایی کنند و در این مدتی که ویروس بصورت آزادانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد، می‌تواند خسارت‌های زیادی به بار آورد.

با یک نمونه ویروس، مثالی میزنم.
چند مدت پیش ویروسی در ایران پخش شده بود (و هنوز هم وجود دارد) که پس از اینکه سیستمی را آلوده کرد، تمامی فایل‌های متنی، تصاویر، فایل‌های Word و ... را بصورت رمزنگاری شده در می‌آورد. سپس در کنار فایل‌هایی که قفل کرده بود، یک فایلی می‌ساخت که در آن نوشته بود: «اگر می‌خواهید اطلاعات شما بازگردانده شوند، باید 300 دلار به یک شماره حسابی واریز کنید تا ما یک فایل دیگر برای شما ارسال کنیم تا بتوانید فایل‌هایتان را بازگردانید.»

این بسیار بسیار وحشتناک است که فایل‌های مهم ما از بین بروند. این فایل‌ها می‌تواند فایل اسناد مهمِ شرکت، فایل تصاویر خانوادگی که چندین سال است آرشیو شده‌اند، فایل‌های حساس و ... باشند.


* مطمئناً آنتی ویروس در این مورد نمی‌تواند کمکی به ما بکند. یعنی حتی اگر در آینده آنتی ویروس بتواند فایل ویروس را شناسایی کند و آن را از سیستم ما پاک کند، ولی نمی‌تواند فایل‌های مهم و ضروری ما که رمزنگاری شده‌اند را به ما بازگرداند.

در چنین مواقعی، ما 2 راه داریم.
1- می‌توانیم قید تمامی اطلاعات خودمان را بزنیم.
2- مجبور باشیم تا 300 دلار (که در حال حاضر به پول ایران حدود یک میلیون تومان می‌شود) به سازنده ویروس بدهیم تا فایل‌های ما را بازگرداند؛ که باز هم نمی‌شود به سازنده ویروس اعتماد کرد.

*** ولی بهترین کار این است که اصلاً اجازه ندهیم که سیستم‌های کامپیوتری ما آلوده به ویروس‌ها و بدافزارها شوند. همان کاری که آنتی ویروس‌های قوی نیز از انجام آن عاجزند. یعنی ویروس‌های جدید را ممکن است که نتوانند تا مدت‌ها شناسایی کنند و بعد از اینکه خسارت‌های زیادی به بار آورد، شاید بتوانند در آپدیت‌های بعدی خود قرار دهند.


* ولی با یادگیری مهارت‌های آنتوبا، می‌توانید برای همیشه از اطلاعات خودتان محافظت کنید و به هیچ عنوان اجازه ندهید سیستم‌های کامپیوتری شما آلوده به ویروس‌ها یا بدافزارها شوند.

با آنتوبا می‌توانیم آمار ویروس‌ها را در کشورمان نزدیک به صفر کنیم.

با کمترین هزینه ممکن، برای همیشه از شر ویروس‌ها و بدافزارها در امان خواهیم ماند و از اطلاعات خود محافظت می‌کنیم.